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<html>
<head>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=euc-kr">
<title> Left-Hand Path</title>
<meta name="GENERATOR" content="Namo WebEditor v5.0">
<meta name="description" content="스타일이 전혀 적용되지 않은 새 문서 양식을 만듭니다.">

</head>
<body bgcolor="#282880" text="white">

 


<table align="center" border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" width="824">
    <tr>
        <td width="159" height="186" background="xp_TOC_avatar_gil_Set.gif">
            

 


        </td>
        <td width="165" height="186" background="xp_main_r10_c5.jpg">
            

 


        </td>
        <td width="162" height="186" background="xp_TOC_avatar_lib_Parthenon.jpg">
            

 


        </td>
        <td width="162" height="186" background="xp_TOC_avatar_org_Columns.gif">
            

 


        </td>
        <td width="164" height="186" background="xp_TOC_avatar_org_Castle.jpg">
            

 


        </td>
    </tr>
</table>

 


<span style="font-size:10pt;">Left-Hand Path</span>


<span style="font-size:10pt;">케페르?(xeper)</span>


<span style="font-size:10pt;">나는 Xeper("케페르"로 발음되는)라는
말씀의 마법사인데, 이 단어는 양식화한 갑충석(Scarab)으로 쓰여져 있으며 "나는
존재하게 되었다"를 의미하는 이집트어를 영어식으로 표현한 조합어이다. 이
단어는 세트의 아에온을 발생시키는 어둠의 왕자의 영원한 말씀의 흐름 형태이다.
이 말씀을 알기 위해서는 당신의 정신 진화에 대한 궁극적인 원인이 당신에게 있다는
것을 알아야 한다. 이것은 자유의 말씀이며 두려운 원인, 모든 마법의 근원이다.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper는 세계의 말씀이며,
이것은 모든 세계가 존재하게 된 과정을 설명해 준다. 이것은 개인적인 단계에서나
역사적인 단계에서나 재진동(reutterance)될 수 있는 어떤 모체(Matrix)를 창조한
말씀이다. 매 재진동은 모체를 부수기도 하고 재창조하기도 하여 진동되거나 알려지게
한다. 이것은 순환되는 원동력의 말씀이며 표상->존재->소멸->재표상의
주기를 반영한다. 이것은 객관과 주관의 세계 둘다에서 기쁨으로 이것을 알고 그들의
현실과 능력, 의지를 명확히 인식하는 이들에게 영향을 준다. 당신이 "나는
존재하게 되었다!"라고 말할 수 있는 인생의 장에 있다고 할 수 있는 Xeper를
인식하는 매 순간은 오우스펜스키(Ouspensky)를 객관적인 의식으로 설명하는 순간이다.
이것은 Xeper를 인식하고 그 속에서 활동하는 순간에서 나오며, 이것은 좌도 입문자가
원인적으로나 결과적으로나(a-ausally:대강 때려맞춘 해석-_-;;) 여러 방면으로 우주에
영향을 주는 불멸이고, 독립적이며, 강인하고, 유력한 본질을 얻는 과정을 시작하는
것이다.</span>


<span style="font-size:10pt;">아에온(Aeon)은 세계이다.
인간이기 때문에. 우리는 많은 "세계"에 친숙하다. 우리는 "토마스
제퍼슨의 세계"나 "뉴턴의 세계"에 대해 이야기할 수 있다. 마법적
세계는 말씀으로 - 신성한 법칙을 표현하는 인간의 말의 힘으로 - 창조되었는데,
이것은 객관적인 우주에 세계 창조가 일어나도록 하는 그 진동의 효과를 통해서이다.
말씀은 그것이 정의하는 세계로 들어가고자 하는 마음을 위한 출구로 작용하며 어떤
말씀의 진동 효과는 많은 세계가 그것을 듣기 위해 재설정되도록 한다. 세트의 아에온은
"Xeper"라는 말씀으로 창조되었다. Xeper는 "나는 존재하게 되었다."를
의미하는 이집트어이다. Xeper는 그 고유한 존재를 인식하게 되고 그만의 행동으로
그 존재를 확장하고 진화시키기로 결심하게 되는 개인적 정신 체험이다. 그 혹은
그녀만의 성장을 추구하는 이들이라면 누구나 Xeper를 체험한다.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper 각성은 대개
영적인 현상에 대해 반기를 드는 순간에 시작된다. 이런 관습에서 Xeper는 "사탄적인"
용어이며 이 지상에 그 존재를 재출현시키는 상황은 사탄 교회를 부르는 작업으로
시작되었다. 그 자산은 초월적이며 몇몇 방식에서 그 모체에 반기를 들고 있다. 이것은
지속적으로 객관적인 우주에 그 모체를 재창조하여 객관적인 우주가 진화하고 확장되게
하는 자기창조성이다. 자아의 신성을 드러내는 Xeper의 순간을 체험하려면 두 가지를
전심전력으로 사랑해야 한다. 그 중 첫번째는 자유인데, 자유 안에서만 자신을 창조하고
제한하는 단계를 (처음에는 정신적으로만)받아들일 수 있다. 두번째로 사랑해야 할
것은 지식이다. 이것은 정보와 같은 것이 아니다; 우리 안팎에서 우리가 누구인지
규정하는 그런 것들에 대한 이런 초월적인 이해이다. </span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper의 상징은 갑각류인
딱정벌레(scarab beetle)와 새벽녘의 태양이다. 딱정벌레는 자기신뢰와 고된 작업의
상징이다. 딱정벌레는 알에서 매우 어려운 단계들을 거쳐 애벌레로, 번데기로, 딱정벌레로
되는 것이다. 각 단계는 그 고유의 작업이 있는데, 에너지와 물질을 결합하는 특별한
방식, 그들을 </span>


<span style="font-size:10pt;">변환시키는 특별한
방식이다. 이것은 그 고유의 진화를 감지하고 그것을 향해 작업하여 -심지어 그 진화의
추진력이 그 형태조차 근본적으로 변화시키게 될지라도- 적절한 시기에 미지의 세계와
새로운 존재 상태로 진화를 받아들이는 것이다. 새벽은 세계가 인식되는 여정의 상징이다.
세계를 해명하는 지침서를 가진 전통적인 종교의 추종자와는 다르게 Xeper 추종자는
그 혹은 그녀의 고유 존재 강화를 추구하기 때문에 세계는 그 혹은 그녀의 빛 속에서
이해될 것이다. 이런 어둠 속의 우주에는 당신이 고된 작업, 영적인 반란, 당신 자신이
선택한 신비에 대한 탐구를 통해 창조한 것들을 구제해줄 빛 따위는 없다. 빛이 나타날
때, 이것은 그 진정한 본질로 당신에게 인생에서 가장 가까이 있는 것들에 대한 확신의
순간을 줄 뿐만 아니라 당신에게 새로운 지평을 열어줄 것이다 - 당신을 위한, 당신
혼자서 탐구해야 할 지평을. 이 비밀은 이집트인들에게 상징적으로 알려져 있었다
- 그들은 그들의 신, 자기창조하는 자,  Xepera를 흐루마키(Hrumachis), 지평의
신으로 정의하였다. 이 비밀은 앨리스터 크로울리도 알고 있었으며, 그는 흐루마키의
아에온이 그 자신을 능가할 것이라고 예견했다.</span>


<span style="font-size:10pt;">세트, 이집트 어둠의
신은 말씀의 신성한 기원이다. 세트의 이름은 궁극적으로 "분열자" 혹은
"격리자"를 의미한다. 그의 주된 적들은 정체와 무지함의 신들이다. 이
중 첫번째가 그 자체가 죽음인 오시리스이다. 세트의 오시리스 살해는 Xeper 추종자에게
이중적인 의미를 갖는다. 첫째로, 이것은 낡은 사고 방식의 살해, 우리가 사회에서
받아들인 그 내재된 신들의 폐위이다. 두번째 단계에서 모든 고대 이집트 신들 중에
홀로 있는 세트의 이런 행동은 불사가 되었다. 좌도는 불멸, 독립, 강인하고, 유능한
본질을 얻기 위한 퀘스트이다.</span>


<span style="font-size:10pt;">세트의 다른 적은 무지한
카오스의 악마, 아페프이다. 세트는 이 짐승을 새벽이 되기 직전 매일 밤 도살한다고
한다. 이것은 가장 절망적인 시대에 자아 불신과 기만을 정복하고 인류의 자기최면
장치에 굴복하지 않는 것을 의미한다. 세트는 우주에서 이런 격리를 (신의 단계에서)성취했기
때문에 "Xeper</span>


<span style="font-size:10pt;">" = "나는
존재하게 되었다."라고 말할 수 있었다. 이 각각의 탈출은 - 죽은 과거로부터
탈출(오시리스 살해로)과 혼란스런 현재로부터 탈출(아페프 살해로) - 자신이 결정하는
미래를 위해 감내해야 한다.</span>


<span style="font-size:10pt;">세트는 그의 두 가지
퀘스트에서 다른 신들의 도움을 받지 않았고, 이런 퀘스트를 인간 단계에서 흉내내려는
이들에게 도움을 주지도 않는다. Xeper의 법칙에 (세트처럼)고군분투하는 이들은
그의 에센스에서 기인한다. 그들의 행동은 본질적으로 같다. 그들의 퀘스트를 공유하고
그들의 지식을 쌓고자 하는 이들은 세트의 아에온의 주된 도구, 세트 신전을 찾는다.
이것이 Xeper, 그 이름과 발음을 공부하기 위해 많은 사람들이 모이는 터전이다.
그들만의 Xeper 능력에 영향을 받은 그런 이들이라면 발전하여 신전을 보호하고자
할 것이다. </span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper는 추상적인 관념으로
이해할 수 없으며 체험되어야 한다. 누구나 정의에 대해 읽거나 그것을 기대할 수는
있어도 진실로 정의를 알려면 당신이 그것을 나타내야 한다. 숨겨진 것들에 대한
관심만 있는 사람이라면, 누구나 Xeper에 대해 읽을 수 있다. 당신은 그것을 기대할
수 있다. 혹은 당신은 혼자서 자아변화를 추구하다가 그것을 체험하게 될 수도 있다.
세트의 신전은 아에온의 집결을 나타낸다; 세트 그 자신처럼 여기는 기도에 응답하지
않으며 진실하게 Xeper라는 말씀을 추구할 이들에게 과업을 부여한다. 이것은 독일
LHP 결사, Fraternitas Saurni가 계획했던 Emerald Dawn의 구현이다. 우리는 꼭 "사탄적인"
결사라고 할 수는 없는데, 우리보다는 다른이들이 좌도 입문에는 어떤 의미에서는
작업의 비도덕성을 강조하는 것이 그 길에 막 들어선 이들에게 효과적이라고 생각한다.
흑마법이라는 인상은 다수를 위해서 필요한 것이니만큼 거기에 숙달되면 제한될 수
있다. 우리 선배는 이런 함정에 빠졌으나 우리는 훨씬 더 큰 지평을 갖기를 - 여러
문화와 시대에서 우리가 나름대로 창조한 Xeper라는 법칙의 산물을 탐구하여 - 바란다.
악마적인 이미지는 문화적인 비도덕성을 내포하고 있을 때에만 유용하다; 그 이면에는
어떤 새로운 정체를 파기한다는 의미가 있다.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper. 이제, 영어식으로
표기된 이집트 동사는 그 운율과 시제, 소리, 뉘앙스에 따라서 여러 가지 형식을
가질 수 있다. 당신은 달리다(Run) 같은 동사의 어형을 변화시킬 수 있다.(나는 달린다;
너는 달린다; 그, 그녀 혹은 그것은 달린다; 우리는 달린다-나는 달리고 있다-나는
달렸다-등등.) 영어 동사에는 140 가지 형식이 있다. (내가 이것을 기억하는 이유는
내가 중학생 때 라틴어 선생이 종종 우리에게 화가 날 때마다 영어 동사의 모든 어형
변화를 쓰게 했기 때문이다.) 우리는 Xepera Xeper Xepe</span>


<span style="font-size:10pt;">ru 같은 어구에서 Xeper라는
동사의 시제와 인칭을 알게 되었다. 이것은 1인칭 상태 시제이다. 지금 당신이 고등
학교 국어에서 "상태" 시제라는 것이 무엇인지 기억해 보려고 한다면 -
당신은 할 수 없을 것이다. 영어에는 그런 시제가 없다. 이것은 현재 상태로 변경된
과거 사건을 말할 때 쓰인다. 물론 1인칭은 있다; 주체가 "나"라는 의미이다.</span>


<span style="font-size:10pt;">동사 Xeper에 알맞은
번역은 "나는 존재하게 되었다"이다. 이제 우리 신전과는 무관하지만 고려해봐야
하는 몇 가지 문제점을 살펴 보자. 첫번째로 이 동사는 우리가 왜 여기 있는지를
설명하고자 하는 순간에 관련된다. 당신이 "Xeper"라는 단어에 대해 쓰거나
말하거나 생각할 때 당신은 자리를 잡게 된 무언가에 대해 말하고 있는 것이다. 당신은
발성되는 순간에 자리잡은 무언가에 대해 말하고 있는 것이 아니다. Xeper는 연속적인
과정이 아니다. 이것은 일련의 사건이며 우리는 그 실재를 이성 혹은 신성한 이해력으로
감지하는 것이다. 우리는 어떤 것이 우리에게 어떤 순간에 가지는 특정한 존재 상태(Being)를
부여하고 있다는 것을 인식한다. 우리는 그 어떤 것이 잠재되게 하는 무언가를 인식하지만,
이 순간에 그것이 우리에게 잠재되어 있지는 않다. 간단히 말해서 우리가 어떤 순간이
되면 그 때 신처럼 행동하고 있음을 인식한다. 우리는 신성한 무언가이며 - 우리는
어떤 절정을 경험한다.- 우리는 어떤 삶을 전환시키는 선택을 한다 - 이것이 지금의
우리라는 피조물을 만들어낸 것이다. 이제 여기에서 두 가지 엄청난 깨달음을 얻게
된다. 먼저, 우리는 언제 어디에서나 바로 지금이라도 우리 자신을 제한하기도 하고
창조할 수도 있는 능력을 가지고 있다는 것을 알게 된다. Xeper의 모든 순간은 우리
자신을 제한하기도 하고 창조하기도 한다. - 혹은 동시에 두 가지도 가능하며, Xeper의
모든 순간은 우리 자신을 우주로부터 격리시킨다. 두번째로, 우리는 다시 이처럼
하기를 원한다. 인류는 신성을 원한다. 잘못된 종교에서 이런 욕구는 어떤 식으로든지
신성으로 회귀이다. (엄청난 하프 음악 소리가 들리는 어떤 장소에서 신성한 실재와
결합하든가 속해지던가 하는) 이건 말도 안된다. - 당신은 Xeper가 최종적으로 나타났던
상태로 돌아갈 수 없다. 당신은 마치 오크 나무를 도토리로 되돌릴 수 없는 것처럼
이전의 신성한 상태로 더 이상 돌아갈 수 없다. 우리가 지상에 화신해 있으면서 우리는
결코 완전한 신성의 순간을 체험할 수 없다; 오직 마법적인 자기 성찰을 통해서만
우리가 그것을 겪어왔다는 것을 알 수 있으며, 이렇게 (기쁨과 두려움을 모두 가지고)말할
수 있는 것이다, "나는 존재하게 되었다." 브레머-린드 파피루스에서 Xepera의
처음 두 아이가 슈(이성)와 테프누트(극적인 감정)였다는 사실은 이런 개념을 반영하고
있다. 이 두 인간적인 체험을 통해서 우리는 신성을 인지할 수 있으며 더 신성한
체험에 다가가기 위해 그런 작업을 배운다.</span>


<span style="font-size:10pt;">여기 첫번째 질문 두
가지가 있다: 내가 신성한 체험을 더 많이 하려면 어떻게 해야 하나? Xeper는 지혜로워지는
모든 순간에 나타난다. 대부분의 인간들은(그리고 보통 때에 우리 대다수도) 상황을
설정하는 그런 체험을 우연히 발견하고 나중에 그들이 개념을 이해할 만큼 머리가
충분히 컸을 때에서야 "Xeper"라고 말할 수 있을 것이다. 체험은 맥아
분유를 사러 구멍가게에 가는 것일 수도 있고 다음 50년 동안 당신의 배우자가 될
사람을 만나는 것일 수도 있다. 자, 그것은 신성한 순간이었으며, 당신의 인생을
제한하기도 하고 창조하기도 했다. 기독교인은 이것을 신의 은총이라고 말하고 힌두교인은
카르마 때문이었다고 말할 것이다. 그러나 우리는 누가 그랬는지 안다 - 그것은 우리가
매일 거울에서 마주치는 남자 혹은 여자이다. 모든 인간들은 겁이 많기 때문에 -
그리고 사실 이것이 최초로 그들 혹은 우리가 종교를 창안해낸 이유이다. - 대부분의
신성한 경험에 맹목적이 된다. 그래서 대부분의 인간들은 어떤 동화책에 대고 무릎을
꿇고 자신들에게 나쁜 체험은 주지 말기를 간청하며 약간 용감한 사람들이라면 마법으로
영향을 주려고 하거나 우주의 무의미한 법칙을 들춰내며 부정하려 한다. 그러나 좌도
입문자는 그런 체험을 통해서만 그 혹은 그녀는가 변화될 수 있으며 우리의 철학으로
그런 신성한 체험을 성취할 수도 있고 바랄 수도 있으며 찾을 수도 있다는 걸 알고
있다. 나는 당신에게 어디서 당신의 것을 찾으라고 말할 수 없다. 당신이 나처럼
한다면, 당신은 주로 쓸데없는 것을 찾아낼 것이다. 그 이유는 Xeper의 개성적인
본질 때문이다. (기억하는가? - 1인칭 동사라고 한 말을.)</span>


<span style="font-size:10pt;">이것은 당신에게 Xeper라는
동사에 대해 많은 것을 알려준다. 이것은 연속적이지 않다. 모든 사건이 똑같이 이것을
만족시키지는 않는다. 이것은 완전히 의식적인 통제 하에 있다기 보다는 거기서 의식과
감정이 발생한다; 그러나 이들은 그에 대해 더 많은 것을 알아내는데 쓰일 수 있으며,
쓰여야 한다. 이것은 Xeper가 단지 자기발전 혹은 자기성장이 아니라, 이성적으로
선택된 그런 것들이 우리에게 Xeper가 활동할 공간을 만들어 준다는 것이다. 모든
지혜로운 존재들이 Xeper를 체험하지만 거기에 이름을 붙이고 그 목적을 이해할 수
있는 이들이나 훨씬 더 많이 그런 순간을 만끽한다. 그에 관한 길은 절대적으로 개인적이지만
그것의 몇 가지 소산(절정의 체험으로 질리거나 긴장하는 것 같은)은 어떤 단체에서
촉진제로 작용한다. 이것은 당신을 제한한다 - 신성한 결심에는 언제나 가보지 않은
어떤 행로가 뒤따른다. 이것은 당신을 창조한다 - 신성한 결정은 언제나 이성적으로
추론할 수 있는 것보다 훨씬 더한 것으로 인도한다. 당신이 "Xeper"라고
말할 수 있을 때 당신은 어떤 면에서 또다른 사람이 된다.</span>


<span style="font-size:10pt;">명사 "Xeper"는
- 우리가 우리의 "Xeper"라고 말할 경우에 - 어떤 이집트 명사와 같다.이것은
대개 영어로 표상 혹은 "발생된 것"으로 번역되는 것이다. 명사의 복수형은
Xeperu이다. 우리가 우리의 "Xep</span>


<span style="font-size:10pt;">er"에 대해 말할
때 우리는 매우 큰 범주에 있는 것에 대해 말하고 있는 것이다. - 그리고 우리는
대개(우리의 보통 때의 게으른 상태에서) 여기에 아주 약간의 생각만 할애한다. 그러나
우리가 단지 Xeper를 인식하게 된다면 - 우리 개인의 마법적이고 철학적인 지평이
엄청나게 확장된다. 세트의 신전에 있는 많은 마법사들이 그들이 제조한 마법 도구에
대해 정당한 자부심을 갖는다. 누가 만든 어떤 목걸이에서 누군가의 마법을 알아보기는
쉽다. 그러나 마법사로써 우리가 할 일은 현실의 수많은 단계에 존재하는 아주 큰
마법 물체를 만드는 것이다. 어느 때에나 우리의 전 생애라는 것은 하나의 Xeper,
하나의 표상이다. 거대한 탈리스만 같은 당신이 만든 모든 것을 - 당신의 몸과 마음의
컴플렉스, 당신의 인식, 당신의 덕망에 변화를 준 - 당신이 이 지상에 태어났음을
증명하는 모든 것들 -  떠올릴 수 있다면, 당신은 명사형 Xeper에 대한 주권을
갖고 있는 것이다. </span>


<span style="font-size:10pt;">명사형 Xeper는 더
앞선 존재에 대한 존재의 확장이다. 이런 확장은 당신이 어떤 직관으로 의식 단계를
성장시키고자 하는 생각일 수 있다. - 이것은 당신의 주관적인 우주에 두 가지 존재
단계로 나타난다. 이런 확장은 타인이 당신에 대해 어떻게 생각하는가일 수 있다.
확장은 특히 어떤 것에 대한 최상 혹은 개인적인 최선을 보여주는 행동의 증표일
수 있다. 그러므로 당신이 진정으로 Xeper를 원한다면, 당신이 할 수 없다고 생각하는
무언가를 하는데 대한 두려움을 정복하라. 혹은 신비를 찾아 그것을 당신의 이해
수준으로 끌어오라. - 타인의 이해 수준까지면 더 좋다. 혹은 새로운 무언가를 창조하라.
(마지막은 창조 S' Xeper의 한 예이다.) Xeper가 명사로써 존재한다면 당신은 타인의
Xeper와 상호작용할 수 있다. - 당신은 과거 마법사의 작업물에 영향을 받을 수도
있고(대개는 맹신적으로), 혹은 당신이 당신만의 Xeper를 조형하거나 추구하는 기법을
배웠다면, 당신이 먼저 타인의 소산을 가지고 의식적으로 작업할 수 있을 것이다.</span>


<span style="font-size:10pt;">나는 당신의 단어 사전에
또다른 말을 남겨줄 것이다. - 중복 명사형 Xeperi이다. 이집트 명사에는 단수형(고양이
한 마리), 중복형(고양이 두 마리), 복수형(고양이 여러 마리)이 있다. 명사 Xeperi는
동시성으로 번역되는 것이 최선일 것이다; 비록 표준 번역은 기적이지만. 이집트인들은
무언가가 존재하게 되는 신호가 의미심장한 동시성이라는 것을 알았다. 우리는 너무나
잘 안다. - 슈("그런 사건에 무엇이 덧붙여졌는가?")나 테프누트("이것은
나를 오싹하게 만든다.") 명사 Xeperi는 표상이 연속적인 것이 아니라 불연속적이거나
- 먼 거리의 반응 - 더 간단하게 마법적이라는 것을 보여준다. Xeperi는 두 가지
불연속적인 체계가 서로 공명할 때 발생한다. Xeperi의 또다른 형식은 서로 말없이
마법적인 정보를 주고받는 순간이다. 이것은 가장 익숙한 형식은 아에온과 우리의
상호작용을 통해서이며, 당신이 당신만의 Xeper를 조형하고 찾는데 이전보다 더 익숙해질수록
당신은 아에온의 Xeper에 더 적극적으로 반응할 수 있게 되며, Xeper를 객관적인
우주로 표출하려는 그녀의 목적을 이루는데 도움이 된다.....</span>


 


<span style="font-size:10pt;">I am the Magus of the Word Xeper (pronounced Khefer), an English language
coinage expressing an Egyptian verb written as a stylized scarab and meaning "I
Have Come Into Being." This Word generates the Aeon of Set, and is the current
form of the Eternal Word of the Prince of Darkness. To Know this Word is to know
that the ultimate responsibility for the evolution of your psyche is in your
hands. It is the Word of freedom, ecstasy, fearful responsibility, and the root
of all Magic.</span>


<span style="font-size:10pt;">An Aeon is a world. As human beings we are familiar with many "worlds." We
can talk about the "world of Thomas Jefferson" or the "world of Newton." Magical
worlds are created by Words -- by the verbal power of mankind to express a
divine principle -- which through the effect of that Utterance on the objective
universe brings about the creation of the world. The Word serves as a gateway
for the mind seeking to enter the world it defines, and the effect of an
Utterance of a Word will cause many worlds to be reconfigured in order to Hear
it. The Aeon of Set is Created by the Word "Xeper." Xeper is an Egyptian verb
meaning "I Have Come Into Being." Xeper is the experience of an individual
psyche becoming aware of its own existence and deciding to expand and evolve
that existence through its own actions. Xeper has been experienced by anyone who
has decided to seek after his or her own development.</span>


<span style="font-size:10pt;">Awareness of Xeper usually begins with a moment of rebellion against the
spiritual status quo. In this sense Xeper is a "Satanic" word, and the condition
that led to its re-emergence on this Earth began in the Working called the
Church of Satan. Its properties transcend and are in some ways opposed to that
matrix. It is the nature of Self-Creation that it continually Re-creates its
matrix in the objective universe so that the subjective universe can evolve and
expand. To experience that moment of Xeper, of emergent self-divinity one must
Love two things with all of one's heart. The first of these is Freedom, because
only in Freedom can one take the steps (if initially only mentally) that create
and limit the Self. The second thing one must Love is Knowledge. This isn't the
same thing as information; this a transformative Understanding of those things
within us and beyond us that determine who we are.</span>


<span style="font-size:10pt;">The symbols of Xeper are the scarab beetle and the dawning sun. The beetle is
symbolic of self trust and hard work. The beetle goes through very different
stages from egg to larva to pupa to beetle. Each stage has its own Work, a
particular way of gathering energy and materials, particular ways of
transforming them. It senses its own evolution and works toward it -- even
though the momentum of that evolution will change its shape radically -- taking
it at the appropriate time into unknown worlds and new modes of Being. The dawn
is symbolic of the way the world is perceived. Unlike the followers of
conventional religion who posses guidebooks that explain the world away, the
Seeker after Xeper is looking for an intensification of his or her own Being so
that the world may be made intelligible in his or her own light. In this
darkling universe there are no lights save for those you create through your
hard work, your spiritual rebellion, your seeking after the mysteries of your
own choosing. When that light dawns, it will by its very nature not only give
you moments of clarity about the things in your life closest to you, it will
likewise show you new horizons -- horizons for you and you alone to explore.
This Secret was known symbolically to the Egyptians -- they identified their god
Xepera, the Self-Created One with Hrumachis, the god of the Horizon. This Secret
was also known (at a divine level) by Aleister Crowley, who predicted that the
Aeon of Hrumachis would surpass his own.</span>


<span style="font-size:10pt;">Set, the Egyptian god of Darkness, is the Divine origin of the Word. Set's
name ultimately means the "Separator" or "Isolator." His chief enemies are the
gods of Stasis and Mindlessness. The first of these is Osiris, Death himself.
Set's slaying of Osiris has a twofold significance for the seeker of Xeper.
Firstly this represents the slaying of old thought patterns, the dethroning of
those internal gods that we have received from society. On a second level this
was the act by which Set, alone of all the gods of ancient Egypt, became
deathless. The Left Hand Path is a quest to Become an immortal, potent, and
powerful Essence. Set's other enemy is the demon of mindless chaos, Apep. Set is
said to slay this creature every night just before dawn. This symbolizes
overcoming self doubt and delusion, of acting at the times of greatest despair,
or not being lulled to sleep by the powerful self-hypnotizing engines of
mankind. Set achieves (on a divine level) this isolation from the universe so
that he may say, "Xeper" = "I Have Come Into Being." Each of these breaks -- the
break from the dead past (by slaying Osiris) and the break from the confused
present (by slaying Apep) -- is done for the sake of a self-determined future.
One of Set's cult titles, Set-Heh, means God of Unending Futurity.</span>


<span style="font-size:10pt;">Set did not receive the aid of other gods in his two quests, nor does Set
give aid to those who seek to emulate these quests on a human level. Those who
struggle (like Set) with the principle of Xeper are of his Essence. Their
actions are essentially the same. Those who want to share their quests and pool
their knowledge seek after Set's chief tool of His Aeon, the Temple of Set. It
is the most concentrated environment for the study of Xeper, both as noun and
verb. Xeper can not be studied as an abstract intellectual idea, it must be
experienced. One can read about Justice, or one can hope for it, but to truly
Know Justice you must bring it into Being. One can read about Xeper, as your
interest in secret things has brought you to do. You can hope for it. Or you can
seek the solitary self-transformation that will cause you to experience it. The
Temple of Set represents a concentration of the Aeon; like Set himself, it does
not answer prayers, and by its very Being provides challenges for those who
would seek after the Word of Xeper. It is the embodiment of the Emerald Dawn
enVisioned by the Fraternitas Saturni. We are not necessarily a "Satanic" order,
other than we Understand that for Initiation on the Left Hand Path to be
effective for those who have just begun Work on that path, the antinomian aspect
of the Work does Need to be fulfilled by some means. The imagery of the Black
Arts provides that Need for many, but it likewise can be limiting as it is
mastered. Our predecessor was caught by this trap, and we hope by exploring the
manifestations of the principle of Xeper in many cultures and times and in our
own creations to have much further horizons. Diabolical imagery is useful only
in a culturally bound antinomian sense; beyond this it represents a new stasis
to be discarded.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper. Now an Egyptian verb, like an English verb, can have several forms
depending on its number, tense, voice, and mood. (Unlike an English verb,
Egyptian verbs also have gender.) You can have a verb such as run which can be
conjugated (I run; you run; he, she or it runs; we run -- I am running -- I ran
-- etc.). There are about 140 forms for an English verb (I remember this because
my Junior High School Latin teacher often made us write the full conjugation of
English verbs when he was mad at us). We happen to know the tense and person of
the verb Xeper from the sentence Xepera Xeper Xeperu. It is first person,
stative. Now while you're trying to remember your High School grammar as to what
tense "stative" is -- you won't. We don't have the tense in English. It refers
to a past event that modifies a current state. We do have first person, of
course; that means that "I" did it.</span>


<span style="font-size:10pt;">The proper translation of the verb Xeper is "I Have Come Into Being." Now
there are some implications of this that we in the Temple have not yet
considered. Firstly the verb refers to a moment that *HAS* happened that
explains why we are here. When you write or speak or think the word "Xeper" you
are talking about something that has taken place. You are not talking about
something taking place at the moment of the speech act. Xeper is *NOT* a
continuous process. It is a series of events, whose presence we sense either
through reason, or through divine apprehensions. We are aware that *something*
has occurred to give the particular Being we have at any moment. We are aware
that whatever the great shaping potential of that *something* we don't have that
potential at this moment. In short we are aware that we have had a moment
wherein we acted as gods. We did something divine -- we had some peak experience
-- we made some life-altering choice -- and it has produced the creatures we are
now. Now this produces two great realizations. First, we are aware that we have
a capacity beyond wherever and whenever we are right now to both Limit and
Create ourselves. All moments of Xeper both Limit and Create ourselves -- or to
use both of those ideas at the same time, all moments of Xeper Isolate ourselves
from the Cosmos. Second, we want to do this again. Humankind wants the Divine.
In erroneous religions this desire is a return to the Divine in one way or
another (either by union or by being in the divine presence in some place with
far too much harp music). Well that doesn't work -- you can't go back to the
state where Xeper last occurred. You can't go back to a previous divine state
any more than you can fold an oak back into an acorn. You can only go forward to
another divine state. If you want to both achieve and experience your godhood,
you've got to go forward. In our Earthly incarnation we never fully experience
the divine moment, only through magical introspection do we discover that we
have passed through them, and can therefore say (with both happiness and terror)
"I Have Come Into Being." In the Bremmer-Rhind papyrus this idea is reflected in
the fact that Xepera's first two children are Shu (Reason) and Tefnut (Peak
Emotions). Through these two *Human* experiences we can detect the divine, and
having detected it learn to Work with it to have more divine experiences.</span>


<span style="font-size:10pt;">Now the first question is -- how do I have more divine experiences? Xeper
happens to every sapient being (note I didn't say every intelligent being, I'll
return to that point in a future article). Most humans (and most of us most of
the time) stumble across those experiences that would set up the conditions so
that they could later say, "Xeper" if they had a large enough brain to hold the
concept. The experience might be going into a drugstore to buy a malted milk and
meeting the person that becomes your spouse for the next fifty years. Well that
was divine moment, it both Limited and Created your Life. A Christian would say
it was the hand of God, a Hindu would invoke Karma. But we know who did it --
that man or woman we face in the mirror everyday. The scary thing for all humans
-- and in fact the reason they/we invented religion in the first place -- is
that *most* divine experiences occur blindly. So most humans either ask some
fairy tale on bended knee not to give them bad experiences, or if they're a
little braver try to influence them with magic, or try to deny them by exerting
the meaningless nature of the Cosmos. But the Setian, knowing that only through
such experiences can he or she find the metamorphosis that our philosophy finds
both achievable and desirable, seeks out the divine experience. I can't tell you
where to find yours. If you did what I did, you would mainly find that it didn't
work. That is because of the individualistic nature of Xeper (remember? -- First
Person verb).</span>


<span style="font-size:10pt;">This tells you many things about Xeper, the verb. It is *NOT* continuous. All
events do not feed it equally. It is not fully under conscious control, rather
consciousness and emotion arise from it; but can and must be used to seek more
of it. This means that Xeper is *NOT* simple self-development or
self-improvement, but that those things chosen rationally can put us in the
place where Xeper can occur. All sapient beings experience Xeper, but those who
can name it and Understand its purpose have a much better chance of achieving
it. The paths to it are absolutely personal, but some of its properties (such as
being fed/triggered by peak experiences) lead to certain group functions as
facilitators. It Limits you -- Divine decisions always involve a road not taken.
It Creates you -- Divine decisions always lead to much more than can be
rationally deduced. When you can say "Xeper" you are in some way a different
person.</span>


<span style="font-size:10pt;">The noun "Xeper" -- that thing we speak of us as our "Xeper" -- is likewise
an Egyptian noun. It is usually translated into English as manifestation. Or
"The thing that happened." The plural of the noun is Xeperu. When we talk about
our "Xeper" we are talking about a very large thing indeed -- and we usually (in
our normal sluglike mode) give very little thought to it. Yet if we simply
Become aware of Xeper -- our personal magical and philosophical horizons greatly
expand. Many magicians in the Temple of Set take justifiable pride in the
magical items they create. It's easy to see one's magic in a necklace one makes.
However as magicians what we do is a make a very large magical object, existing
on many levels of reality. Our entire lives considered at any moment is a Xeper,
a manifestation. If you can think of all the things that you've wrought --
changes in your mind/body complex, your recognition, your reputation -- all of
those things that represent what you have brought to this Earth -- as a giant
talisman -- then you've got a handle on Xeper, the noun. Many of you may have
written a Rune to pull something -- gold or love -- out of the Unmanifest. That
Rune is a tiny, tiny version of the great talisman your Xeper is. The creation
of Xeper is the Working whereby we attract what we're going to get in this life,
and the divine memory we will have of this life.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper, the noun, is *the extension of existence to a further level of Being*.
These extensions can be a thought that you've pulled to a developed conscious
level from an intuition -- which would represent two levels of being in your
Subjective Universe. These extensions can be what others think of you. The
extensions are particularity evident in actions that represent a first or
personal best effort at some thing. Hence if you really want to Xeper, conquer
fear by doing something you didn't think you could. Or find a mystery and bring
it to the surface of your understanding -- or better yet the understanding of
others. Or create something new (the last would be an example of the verb for
Create, S'Xeper). Since Xeper exists as a noun, you can interact with the Xeper
of others -- you are effected (usually blindly) by the Work of past magicians,
or if you have learned the art of Shaping and Seeking your own Xeper *first* you
can consciously Work with other's products -- an excellent example of this would
the Wewelsburg Working.</span>


<span style="font-size:10pt;">I'll leave you with one other word for your word-hoard -- the dual noun
Xeperi. Egyptian nouns can be singular (one cat), dual (two cats) or plural (too
many cats). The noun Xeperi can best be translated by synchronicity; although
the standard translation is miracle. The Egyptians knew the Sign of something
Coming Into Being was the meaningful co-incidence. We know too -- either bu Shu
("What were the odds of that happening?") or by Tefnut ("It sent shivers down my
spine."). The noun Xeperi shows that manifestations are not continuous, but
discrete -- actions at a distance -- or more simply, magic. Xeper has occurred
when two discrete systems resonate with one another. Another form of Xeperi is
that moment of communication of wordless magical information with one another.
The most familiar form of this is through our interactions with the Aeon, and as
before the more adept you are at Seeking and Shaping your own Xeper, the more
you can positively interact with the Xeper of the Aeon, and help fulfill her
purpose of exporting Xeper into the Objective Universe.</span>


<span style="font-size:10pt;">Think about these things. Think about them till that shiver runs down your
back. Then put this aside for awhile and come back to it. Then, after the most
personal and individual of experimentation you too can Know and Heed the Law:
Xepera Xeper Xeperu = I Have Come Into Being, and by the Process of my Coming
Into Being, the Process of Coming Into Being is Established.</span>


<span style="font-size:10pt;">I will speak on the Word's history, and I will ask you all to think on this
Evolution in the objective universe, and then upon the Evolution of your own
subjective universe -- how you, the reader, has experienced Xeper. With each
evolution of the Word, note how it doesn't lose meaning, but gains through each
historical test -- just as Xeper in your self gains as you gain new being.</span>


<span style="font-size:10pt;">The formula "Xepera Xeper Xeperu" has been traced by French Egyptologists
back to the First Intermediate period. There it was a formula of power for
finding meaning when the Divine Kingship, the most important source of order,
had collapsed. This was probably the birth of the Left Hand Path -- the idea
that meaning can only come from the individual. "Xeper" was the last fortress --
the mind and body of the individual. "Xeper" was the word of anyone who would
not let the divine principle of Isolation and Evolution fail.</span>


<span style="font-size:10pt;">The second appearance was in Ramses III's time. The formula was used to
empower travelers through the desert. "Xeper" was a touchstone for those who
extend existence by passing boundaries. "Xeper" was the word of the extender of
Egypt -- of the Known Order.</span>


<span style="font-size:10pt;">The third appearance was at the beginning of the Hermetic tradition. "Xeper"
became the word of the individual magician seeking two types of power: power to
see through the illusions of this world, and power for a coherent afterlife.
These practitioners began a magical practice that went beyond the state goals of
Egypt or Greece or Rome.</span>


<span style="font-size:10pt;">The fourth appearance -- connected with the purchase of Budge's _Egyptian
Language_ by a Priest of Mendes -- was very different. The Left Hand Path was up
and running. The Word Worked on a matrix of its own making. Michael Aquino had
to find the word (cast in Roman and Greek letters) in a translation from its
last appearance. He didn't write the Rhind papyrus, any more than its author
came up with the spell of Continuous Re-Creation. But his Utterance of that Word
-- in a matrix conditioned by its last appearance -- produced a new access to
energy and power beyond any previous utterances. Aquino's Utterance in 1975 e.v.
was the Utterance of the Word of Aeons, defining the process that each sapient
being must experience in order to change him- or herself. Xeper is the concept
upon which the cycles of manifestation are actualized (in both the
noumenological and phenomenological worlds). The actual activity of cyclical
dynamism is generated by the formula of Xepera Xeper Xeperu, and my
Remanifestation of the Word with my own Utterance of Xeper on the Spring Equinox
of 1996 e.v. will raise and attune the imagination of the world to a new and
permanent understanding of the principle.</span>


<span style="font-size:10pt;">My Utterance of the Word is in the tradition of Michael Aquino's. I am
Uttering the Word into a Matrix of its own conditioning. The results should be
stronger and further reaching than Michael Aquino's Utterance -- just as he or
she that follows me will extend the Word further.</span>


<span style="font-size:10pt;">Each Pharaoh attempted to extend the borders of the country further than his
predecessor. I am extending the possibilities for Xeper further than Michael
Aquino. My accomplishments will be less, the time of seeing an Aeon being born
is very rare. My job will be to find and articulate more of the properties of
Xeper, so that each student of the Black Arts will have new *types* of tools for
their collaboration with Set.</span>


<span style="font-size:10pt;">If I manage to extend the boundaries and make there my Oath of Truth, then I
will be seen as a successful Magus. If I fail, others will Utter "Xeper," just
as mankind has been doing for the last four thousand years. It is the job of the
Temple to keep the connections of the Word alive, so that long periods of
ignorance come not again. In fact, if we fail utterly then the Word will not be
heard on this earth again.</span>


<span style="font-size:10pt;">To those that dare the Black Magic, that will take up the uniquely personal
challenge of Xeper, both as a spiritual quest for Self-deification and a
psychological exploration of antinomianism, I send greetings, and the sure
Knowledge that when you think of Set, He thinks of you.</span>


<span style="font-size:10pt;">Xeper.</span>


<span style="font-size:10pt;"></span>


<span style="font-size:10pt;">obza</span>


<span style="font-size:10pt;"></span>


 



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